Seznam se pokouší pracovat se zkratkami

1. února 2011 jsem se podíval na fulltextové výsledky na Seznam.cz na klíčové slovo SEO a poměrně mě zarazilo, co mi nabídl za weby. Dlouhou dobu(opravdu dlouhou) byl SEO Servis jedničkou, ale nyní se na přední pozice dostaly informativní stránky o SEO na Wikipedii, Intervalu apod. a dvě SEO firmy, viz. obrázek:

seo seznam

Seznam výsledky na tuto zkratku (SEO – Search Engine Optimization) úplně přeházel. Je zřejmé, že se vývojáři Seznamu snaží buďto lepším způsobem obecně zpracovávat zkratky nebo upravili výsledky na klíčové slovo SEO podobným způsobem, jak se pracuje například s klíčovým slovem online.

Změna k lepšímu?

Jestli se Seznamu povedla úprava na klíčovou zkratku SEO, posuďte sami. Je vidět, že se Seznam snaží neustále vylepšovat fulltextové vyhledávání a mění faktory určující relevanci webu. Stále je to nejpoužívanější fulltextový vyhledávač u nás a vede s cca 50%, na  druhém místě Google.cz s cca 25%, ale jeho podíl se neustále zvyšuje.

Podíl vyhledávačů na českém internetu v roce 2010

Celý článek o podílu vyhledávačů v roce 2010 v ČR najdete zde.


podíl vyhledávačů 2010

zdroj: toplist.cz

Aktualizace 21.2.2011 16:00:

Seznam zase řádí

Vývojáři Seznamu v posledních týdnech testovali nového robota, který se identifikuje jako SeznamBot/3.0. Zřejmě obsahuje mnoho novinek, které opět poměrně slušně zamíchaly fulltextovými výsledky.

Dnes 21.2.2011 byla zřejmě data získaná novým robotem propojena s ostrým vyhledáváním a ve výsledcích došlo k posunům.

Více čtětě na http://fulltext.sblog.cz/

Pro srovnání další printscreen první strany:

seo

GD Star Rating
loading...
GD Star Rating
loading...
Seznam se pokouší pracovat se zkratkami, 10.0 out of 10 based on 2 ratings
Řekni o tom svým přátelům!

Odpovědět